Samstag, 11. März 2023
fraFORTses FRAGONARD 'Ascribed to' Drawings Two Sultans True or False ::: 2009 ::: A Tale of Two Sultans Part I : Fragonard's Real & Fake An article by PERRIN STEIN Curator of Drawings&Prints at the METROPOLITAN MUSEUM of ART New York
bloGspOt 3107 augsthelm polygraphicae polygraf0700polygraph
<>
MANHIGHM Full House MANNHEIM 2003
<>
dweed 1360
https://twitter.com/PeterHelm12/status/1634732460154974210
EXPLORING FACTS & CHEQUERS
https://0700polygraf.blogspot.com/2023/03/blog-post_89.html
some facts chequers somewhat vague , somehow unverifiable or sometimes falsified
https://www.wikiwand.com/de/Jean-Honoré_Fragonard
at aces faces places races traces
<>
POLYWEBINDEX
<>
<>
don't get me wrong
https://www.youtube.com/watch?
like angels do
<>
'FRAGO' Two Sultans Part I , 121
<>
FRAGONARD 'Ascribed to' Drawings Two Sultans True or False ::: 2009 ::: A Tale of Two Sultans Part I : Fragonard's Real & Fake An article by PERRIN STEIN Curator of Drawings&Prints at the METROPOLITAN MUSEUM of ART New York
<>
https://www.academia.edu/16487087/Marie_Anne_Dupuy_Vachey_Fragonards_fantasy_figures_prelude_to_a_new_understanding_The_Burlington_Magazine_avril_2015_p_241_247
<>
PERRIN STEIN MARIE-ANNE DUPUY VACHEY EUNICE WILLIAMS KELSEY BROSNAN
An exquisitely illustrated volume that emphasizes the importance of drawing in Fragonard's creative process
One of the most forward-looking artists in 18th-century France, Jean-Honore Fragonard (1732-1806) is considered the preeminent draftsman of his time. This fresh assessment of the artist focuses on the role of drawing in his creative process and showcases Fragonard's mastery and experimentation with drawing in a range of media, from vivid red chalk to luminous brown wash, as well as etching, watercolor, and gouache. Unlike many old master painters, Fragonard explored the potential of drawings as works of art in their own right, ones that permitted him to work with great freedom and allowed his genius to shine. The drawings featured here come from public and private collections in New York, balancing a mix of well-loved masterpieces, new discoveries, and works that have long been out of the public eye.
Published by The Metropolitan Museum of Art / Distributed by Yale University Press
Exhibition Schedule:
The Metropolitan Museum of Art
(10/06/16-01/08/17)
Publisher: Metropolitan Museum of Art
ISBN: 9781588396013
Number of pages: 320
Weight: 1905 g
Dimensions: 279 x 241 x 34 mm
<>
MARIE ANNE DUPUY VACHEY refs DENON & FRAGONARD
<>
MUSÉE DENON
Naples et Pompéi
Juliette Barbarin. Historienne d'art, Juliette Barbarin est responsable du musée Denon, sous la direction de François Cheval, depuis 2001. Tous deux ont mis en place un plan de conservation préventive et une politique d'acquisitions et d'expositions autour de Vivant Denon, avec l'aide d'un comité scientifique présidé par Pierre Rosenberg. Émilie Beck Saiello. Ancienne élève de l'École normale supérieure de Pise, docteure en histoire de l'art (thèse consacrée aux peintres français de paysage à Naples au XVIIIe siècle, en cours de publication chez L'Erma di Bretschneider), Émilie Beck Saiello est actuellement pensionnaire à l'Académie de France à Rome. Ses travaux de recherche portent sur les peintres paysagistes du XVIIIe siècle (en particulier Fabris, Hackert, Péquignot, dont elle a rédigé le catalogue raisonné, Joseph Vernet, dont elle prépare l'édition critique du " Livre de raison "), Naples et le Vésuve, les relations artistiques de la France avec le royaume des Deux-Siciles. Elle est également l'auteur d'une monographie du peintre Pierre- Jacques Volaire et termine pour Arthéna le catalogue raisonné de cet artiste. Fabrice Bonasso. Après un doctorat en sciences économiques, Fabrice Bonasso a travaillé au Brésil et en Italie pour le ministère de l'Économie et des Finances. Il est à présent marchand d'art, spécialisé dans la vente de dessins, de livres et de tableaux anciens. Les vues de Naples et les scènes de la vie populaire napolitaine (1775-1825) constituent son terrain de prédilection, notamment celles des artistes Pietro Fabris et Saverio della Galla, de même que Campi Phlegraei, le célèbre ouvrage scientifique de William Hamilton. Plusieurs oeuvres de sa collection sont reproduites dans cet ouvrage.
<>
https://www.kornfeld.ch/g325.html
https://digi.ub.uni-heidelberg.de/diglit/hassel1810
<>
manhighm
londraseo
newyorkseo
sturgardde
<>
amateur professionell
<>
bloGspOt 3163 augst helm polygraphicae polygraf0700polygraph
don't get me wrong
dweed 1420
https://twitter.com/PeterHelm12/status/1646531925685993473
aces bvs faces kst places races traces value
Google1st MA marketing pr roi sem seo ses www web archives
Abonnieren
Kommentare zum Post (Atom)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen