Sonntag, 17. September 2017

Donnerstag, 14. September 2017

DOCUMENTA KASSEL 2017 augenblicke moments FACES PLACES TRACES parthenon of books etc. FOTOS tom baumann art PHOTOS documented by peter helm heidelberg HEIDELGOOG PR SEO SES


DOCUMENTA KASSEL 
2017 
augenblicke moments 
FACES PLACES TRACES 
etc. 



documented 
by 





Heute ziehen die Veranstalter der Kasseler Documenta eine künstlerische Bilanz, das finanzielle Desaster steht schließlich längst fest. Nach der jüngsten Prognose wird die Kunstschau mit einem Minus von rund sieben Millionen Euro abschließen, die Stadt Kassel und das Land Hessen müssen einen Rettungsschirm aufspannen, damit die Ausstellung noch bis zum Wochenende geöffnet bleiben kann. Wie lautete noch mal das Motto der Veranstaltung? "Von Athen lernen."

blogspot 0700 polygraf

14.09.2017 (137) followers 6.6..6 viewS










further
smART-Faces from DocumentA..r..t






https://sites.google.com/site/documentadocuments/home


Sonntag, 10. September 2017

mont saint gothard san gottardo mount saint gothard PASSHÖHE mein herz schlägt auch im eis GEORGIANA OF DEVONSHIRE poem travelogue Paris 1816 RRR michael twyman LITHOGRAPHED BOOKS


mont saint gothard san gottardo mount saint gothard 
SANKT GOTTHARD PASSHÖHE 
mein herz schlägt auch im eis 
GEORGIANA OF DEVONSHIRE 
1792
poem travelogue
published by elizabeth foster and de Lasteyrie 
Paris 1816 
RRR 
michael twyman 
LITHOGRAPHED BOOKS

everbeach transatlantic books

FFM to NYC



PRO SAN GOTTARDO

(Mein Herz schlägt auch)

 IM EIS

sankt gotthard passhöhe südseite juni 2004
foto peter helm. viola helm






GEORGIANA DUCHESS OF DEVONSHIRE                                                        see also peter helm G+     18.December 2015        PRO SAN GOTTARDO /SANKT GOTTHARD 'Im Eis'

MONT SAINT GOTHARD :: MOUNT SAINT GOTHARD

PARIS (1816) more probably 1817+

only 50 copies printed by charles de lasteyrie du saillant on his lithographic hand-press
lithographic illustrations (plates) by charles de lasteyrie du saillant
text completely handwritten on the lithographic stones by G. Moulin
(cf. graesse and brunet)
about 8 copies known in public collections.

cf. MICHAEL TWYMAN EARLY LITHOGRAPHED BOOKS  , ELB 1.196
'VANITY BOOK' [not for sale] , printed only for private purpose and to be used as presentations to friends.
very detailed description on 8 pages with illustrations (p. 166-173)
and discussing for example the problem of the broken lithographic stone of title page shortly after starting the edition 
and following this optical hint to identify the very first prints (of total 50)


polygraphicum rare books
sold a complete copy of this rare and precious work to a famous new york institution in 1999


Literature : Expertise No.2 by Peter Helm

2.

  (1816)
MICHAEL TWYMAN
ELB  
Early Lithographed Books 1.196
chapter 9 books with pictures p.166-173
the first publication to be discussed here
though the publication is undated,
the address of its imprint
'Imprimerie Lithographique de C. de Lasteyrie rue du Bac No.58'
suggests that  it must have been printed between 1817 and 1825

an incomplete copy of the book in
cambridge university library
has a letterpress title-page dated 1816


such evidence , taken along with  
the style of the lithographic work, 
suggests a dating nearer 1817 than 1825 ²

² The British Library  catalogues  and H.W. Lowndes, The bibliographer's manual of English literature
(revised by H.G.Bohn, London, 1864), both give the date of this lithographed edition  as 1802.
Such a date is quite out of the question. 1802 may have stemmed from a transposition of the last two digits of 1820, a date which would accord  with lithographic evidence, or it may have been a straightforward
confusion with an earlier letterpress edition. The Dictionary of National Biography gives the date as 1816.
Both Lowndes and Martin, Bibliographical catalogue , claim that only fifty copies were printed and that they were not for sale.

[X]







Mittwoch, 6. September 2017

BAL PARE BIG PARTY DER TANZ


BAL PARÉ BIG PARTY DER TANZ

auf dem vulkan


„Die Dinge sind nie so, wie sie sind. Sie sind immer das, was man aus ihnen macht.“ Jean Anouilh
Freude am eigenen Tun, Motivation, Wille, Zielgerichtetheit, Disziplin und Kreativität, aber auch Ausdauer und Kooperationsbereitschaft und oftmals hartes Training bringen nicht nur eine Primaballerina zu Erfolgen. Vor und hinter der Bühne können allerdings Welten liegen.
Sobald Masken und Schminke entfernt werden, verbirgt sich hinter der Albernheit des Clowns vielleicht eine tiefe Traurigkeit? Die disziplinierte Ballerina verzweifelt vielleicht manchmal an sich selbst und an ihren Beziehungen, ist im Alltag ein eher unsicherer, schnell entmutigter, wenig dynamischer Mensch?
Paarberatung beschwingt
Masken PaartherapieUnsere sozialen Rollen und unsere emotionalen „Masken“ geben uns zwar Sicherheit, engen uns aber auch nicht selten ein. Therapie hilft, hinter manchmal starre eigene „Masken“ zu schauen, Neues auszuprobieren und damit alte schädliche Muster zu unterbrechen oder sie ganz loszulassen. Denn nur die Zukunft ist gestaltbar.